Marketing gamingowy może stać się ciekawym wyzwaniem biznesowym. Badania pokazują co zachęca i zniechęca do czerpania z gamingu zysków marketingowych.
Popularnością cieszą się filmiki z nagrań jak dany użytkownik gra w konkretną grę komputerową. Biznes nie może obejść gamingu bez jego wykorzystania do zysków z reklam. Jednak czy marketing w gamingu może rzeczywiście dać dobre rezultaty?
Eksperci z Havas Media Gorup postawili sobie właśnie takie pytanie i rozpoczęli badania marketingowe. Badanie wykazało, że marketerzy nie znają się na gamingu a dodatkowo wizerunek gamingowców nie pasuje do biznesu. Być może te dwa czynniki wpływają na fakt, że jeszcze reklama i marketing niekoniecznie dobrze się mają z graczami komputerowymi.
Natomiast gracze nie mają problemu z zarobkowaniem podczas grania w swoje ulubione gry komputerowe. Korzystają oni przede wszystkim ze sponsoringu, esportu oraz reklamowanie określonej marki czy produktu podczas nagrywania swojego grania. Jest to obszar najbezpieczniejszy dla marketerów, ponieważ tego rodzaju sponsorowanie czegokolwiek jest znane od bardzo wielu lat.
Gdzie szukać darmowych gier komputerowych?
Marketerzy mogą jednak pójść o szczebel wyżej w promowaniu gamingu. Powinni oni w końcu wcielić w życie reklamy w grach mobilnych czy advergaimngów. Jednakże takie działania są marketingowcom mało znane w świecie gier. Dlatego tego nie robią. Musieliby najpierw poznać techniki tworzenia takich reklam. Marketerzy nie wiedzą jak mierzyć efektywność kampanii z obszaru gamingu.
Dodatkowo brakuje im narzędzi służących do takiego pomiaru. Nie wiedzą również do jakich naukowców, specjalistów mogliby się zwrócić o wsparcie w promowaniu i tworzeniu reklam dla gamingu. Niewątpliwie jest to dziedzina, która w przyszłości będzie bardzo potrzebna. Warto zainwestować w pomysły na tworzenie narzędzi promujących gaming.
Reklamy gier niewątpliwie zyskały by swoich zwolenników. Wystarczy spojrzeć na zakupy kart graficznych, które znikają z półek jak świeże bułeczki. Gracze, którzy pokazują w jaki sposób grają naprawdę łatwo zachęcają oglądających do zakupu prezentowanych produktów. Warto zwrócić uwagę biznesu na gaming w marketingu.
Jest to branż w którą warto wejść. Obserwuje rynek gier komputerowych i dynamicznie się on rozwija.